Da nemt ze oe nie meer af

Op Facebook heb ik een filmpje gezien van iemand die verteld over een persoon die moeite heeft met mediteren. Hij gaat naar zijn meester om hierover te klagen en die zegt hem “it will pass”. Een week later gaat het mediteren helemaal geweldig. De jongen gaat weer naar zijn meester, en verteld vervolgens dat het mediteren helemaal geweldig gaat, wederom zegt de meester “it will pass”.

Ik zit al vijf maanden op een roze wolk. Mijn geluk heb ik hier gevonden in Zwitserland en ik geniet metimg_0148 volle teugen. Maar af en toe duikt dat vervelende zinnetje in mijn hoofd op, “it will pass”. In bepaalde situaties kan de zin erg comforting zijn, maar nu even niet. Ik ben even helemaal klaar met alle negatieve gedachten en probeer ook hier een positieve draai aan te geven.

Gelukkig duikt er meteen een andere zin op in mijn gedachten. Niet een die ik zelf bedacht heb. Maar volgens mij een gevleugelde uitspraak van de opa van mijn favoriete ex. “Da nemt ze oe nie meer af”. En zo is het. Ik zit op een roze berg. Al vijf maanden, en ik weiger om er vanaf te komen. En dat gevoel nemen ze me niet meer af.

Plaats een reactie